
De zopas gelanceerde videosite Exitcampus.be is een soort Youtube voor jonge werkzoekenden. Enkele grote werkgevers hebben al video's laten maken. U kunt uw bedrijf tonen zoals het is en erover vertellen op een manier die de jongeren aanspreekt. Exitcampus komt ter plaatse de opnamen maken en zorgt voor een professionele montage. Een interview wordt meestal opgesplitst in een aantal clips die elk een ander aspect belichten.
Initiatiefnemer Ron Maes vertelt: "Generatie Y voelt zich weinig aangesproken door traditionele advertentieteksten. Tegelijk willen ze wel degelijk veel weten over uw bedrijf, vooraleer zij geneigd zijn de stap in uw richting te zetten. Video is het aangewezen medium."
ExitCampus wil afstudeerders uit het hoger onderwijs inspireren en informeren over hun carrièrekansen. Daarom Biedt Exitcampus aan werkgevers een forum om zichzelf en hun carrières voor starters in de kijker te zetten door middel van video. In de traditionele jobmedia vinden jonge werkzoekenden doorgaans maar zeer weinig informatie over de bedrijven die hen aanwerven. De companywebsite moet alle doelgroepen bedienen en geeft te weinig échte informatie voor starters. ExitCampus wil het mogelijk maken om echt eens binnen te kijken bij interessante werkgevers, om de “dynamische werkomgeving” echt eens te proeven, om toekomstige collega’s echt eens aan het werk te zien, om eens te kijken of de nieuwe baas echt wel visie heeft.